onsdag, april 26, 2006

Etter ei uke i Arizona

Naa er det ei uke siden jeg kom til Mesa, Arizona. Det var her jeg var det aaret jeg var utvekslingsstudent for tre aar siden. Du verden, hvor tida flyr. Den yngste vertssoestra mi er dobbelt saa mange aar na og jeg har faatt en ny vertssoester paa 6 mnd.

Jeg har faatt gjenoppleve mye denne uka. Jeg har truffet igjen familien "min", onkler, tanter, besteforeldre og andre som ofte stakk innom og som fortsatt gjoer det. Jeg har spist amerikansk mat og vaert paa de gamle stedene...

Naar jeg kom ut av flyplassen, luktet det Arizona-natt. Det er vanskelig aa beskrive lukter, men de bringer tilbake saa mange minner. Arizona-nettene er varme, men med et kjoelig drag, det lukter oerken, lufta er toerr, litt eksos, men ikke saann at det lukter vondt. Bland dette med litt grill-lukt, lukten av toert grass og appelsinblomst-lukt. Det er ikke sikkert dette sier noen andre enn meg noe, men for meg brakte det fram minner fra bursdagsselskap om kvelden, vann-krig om kvelden, utallige amerikans-fotball-kamper paa Mesa High, moeter med AFS-studentene i omraadet og saa mye mer.

Saann har det vaert med saa mange lukter fra det aaret. Lukten av Mesa High, lukten av huset "mitt", lukten av City of Mesa, lukten av oerken, lukten av appelsinblomster (soet, tung duft, litt som jasminblomster) ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

visninger