torsdag, april 06, 2006

Snart på reis

Nå er det under to uker før jeg sitter i USA og spiser ekte amerikansk taco... Vi hadde nemlig taco til middag i dag på Nordborg (hvor jeg bor), og jeg lagde meg varme nachos. Norsk taco blir ikke ordentlig taco for meg. Da er det Arizona-varianten som gjelder. Det er ingen stor ting, men jeg er veldig glad i South West lagd meksikansk mat, med enchilladas, quesedias, bønner og TacoBells tacopizza...

Jeg begynner snart å få reisefeber. Det er ikke bare SAS som friker meg ut for tida. Det er så mye som skal ordnes og fikses og pakkes, og så mange faktorer jeg ikke har helt styret på. Jeg er visst stadig på farten. Helga som var, var jeg i Tromsø. I går var vi på barnelag 6 mil herfra, og til helga er det leir. Så blir det Finnmark - hjemme - USA i ett (om SAS vil).

På reise må man forholde seg til det uforutsette. En har aldri alt planlagt. Nå holder jeg på å lese om ulike folk som har reist til Norge, og som ofte har reist fra landet sitt ufrivillig. Da må hver enkelt velge hvilken instilling en skal ha til det som er ukjent og fremmed.

Jeg har lyst til å nyte den friheten det er å reise, og de utfordringene jeg kan velge å ta eller la være... Kanskje jeg klarer å ta med litt av den erfaringen til bake til hverdagen? Og så får dere se de neste dagene...

- og som kristen er mitt hjemland i himlen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

visninger