tirsdag, august 12, 2008

Montreux Jazz Festival

18. juli 2008
Jeg har vært på ulike markeder/skuer i Norge: Seljord, Hellerudsletta, Momarken... Denne festivalen minnet om de: masse boder, folk, mat. Hvert marked har sitt tema. Mens fokuset på Seljord er handlaga kniver, på Hellerud bondefamilien og på Momarkedet TV-showet, så var det her jazz. Men forsatt med utrolig masse boder (fra krydder til skjørt til herreklær, mat og folk.

Maten var variert fra spansk paella, mexicansk tortilla, tyske pølser, belgiske vafler, til vietnamesisk, koreansk, kinesisk, thai og sushi... bedre enn 50 sorter spekepølse.

Og istedet for å plasere alt på et vasstrukkent jorde eller i noen kjedelig haller var alt plassert nede ved sjøkanten med steinmurer, blomsterbed og utsikt mot alpene...

Tror Rolf (tidligere lærer) ville likt musikken. Selv om jeg ikke er jazzfan var det trivelig. Jeg hørte litt på rytmisk jazz, før det ble mer afrikanske rytmer og endte opp uten for en DJ. Det var trivelig å være sammen med Beke også.

Jazzfestivalen
varer i 3 uker, og hver dag er det arrangementer, noen åpne for alle, andre en må betale for.

Med masse folk var det greit å ha krykkene mine. De som møtte meg tok hensyn. Folk som kom bakfra så ikke krykkene, så jeg havnet i stimen likevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

visninger