fredag, august 08, 2008

Status

Endelig ferdig med "final presentation". Og det gikk bra! Jeg har vært *litt* bekymret og ikke hatt lyst til å gjøre det. Guttene på lab-en har prøvd å hjelpe så godt de kan - men det jeg egentlig trengte var ei jente å snakke med. Men de er på ferie - og er enten ikke teknisk, eller ikke glad i å snakke engelsk... Jobba med den i går, og i natt. Fikk ikke sove før i tre-tida, og i søvne øvde jeg på presentasjonen.

Jeg har hatt masse interessante samtale denne uka. Det begynte med at jeg var på tur te Lugano - og på tur kommer en alltid i kontakt med folk. Gamle damer, unge interns, mormonermisjonæren og andre... Og det fortsatte på jobb denne uka. Kanskje fordi vi er få på jobb - kanskje fordi jeg hadde veldig lite lyst å tenke på presentasjonen.

Høydepunkt:
- Forklaring om Sveits grunnleggelse på Vierwaldstattersee.
- Snakke med andre som er på praksis i Sveits
- Samtaler om tro. Det er godt og styrkende å få gi et vitnesbyrd om Jesus og det han har gjort for meg. Og det er interessant å samtale med folk med en annen tro, og med andre syn på livet. Og ikke minst få en ikke-vestlig kristens syn på kristendom i Europa...
- "Det høres ut som du snakker om barna dine" - når jeg har forklart deler av griseproduksjonen hjemme på gården.
- "Du vil reise" - jeg kjenner jeg blir skikkelig oppglødd av å snakke om hva som helst som befinner seg mellom Midtøsten og Øst-Asia...

Jeg har planene (nesten) klare for turen hjem. Det blir tog til Køln, så til København/LMH/Skåne og så hjem. Alt med tog - 27 timer - gleder meg! Overnatting er fiksa, og det går alltids et tog heter det... Drar hjem en snartur før jeg må nordover - går glipp av de første dagene med undervisning - men det årnær sæ.

Jeg gleder meg masse te Tromsø. Skal bo med flotte folk og vi har et flott hus rett ved fantastisk natur. Jeg håper det blir et hjem og et velsignet sted å bo og komme på besøk.

Jeg prøver å nyte siste tida jeg har i "utlandet".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

visninger