fredag, juli 11, 2008

Dent de Vaulion

En mandag for noen uker siden dro hele laben (nesten) på tur. Vi dro til Dent de Vaulion i Jura-fjella. Vi kunne tatt en kortere tur, men det var stemning i gruppa for å gå "oppover" og ikke bare "bortover".

Vi gikk gjennom flott seterlandskap, og hele tiden hørte vi kubjeller. Det var ganske langt opp til toppen.

Målet ble feiret med ei flaske vin, og for de som ikke drakk vin: cola. Jeg drikker ingen av delene...



Jeg synes jeg alltid ser professoren på laben enten med vin, øl eller mat i hendene. Vanligvis er han vel så opptatt at jeg ikke ser han.





Flott utsikt.










Dagens blomst.






Selvfølgelig kryssord og sudoku.

Etterpå gikk vi litt nedover og fant en plass for å båle. Vi grilla.


Etterhvert var det tid for raclette, smeltet ost. Ikke alle spiste kjøtt, men alle smakte racletten. Det beste var de bakte potetene ved siden av, men osten var god den og. De elste mannfolka hadde kontrollen, og når de yngre skulle prøve, gikk det ikke så bra.



Plassen vi hadde funnet var på et beite, og plutselig kom det en flokk med ungdyr forbi oss.







De stoppet for å slikke hendene våre, og kom seg helt til osteskalken etter racletten. Et dyr sleika godt og vel hele hånda mi. Fysisk kontakt er sunt, ikke sant?


I kveldinga var det tid for oppbrudd, men ikke før alle hadde fått noe å drikke på kafeen i nærheten.


Utenom at det ble alt for seint før jeg fikk lagt meg, og at jeg fikk hodepine fra bilkjøringa var det en fantastisk tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

visninger