lørdag, juli 19, 2008

Lausanne

Forrige torsdag dro jeg til Lausanne for å få med meg litt av Fete de la Cite. Det er en festival med masse ulike ting som skjer - det meste (eller alt) er gratis. Jeg dro til Gamlebyen, som er fin i seg selv, og det var veldig trivelig med masse folk som gikk omkring. Jeg var kanskje litt tidlig ute, men tilslutt fant jeg en flokk med mennesker som ventet på at noe skulle begynne.




Det var en fransktalende artist som drev med sjonglering. Mesteparten av tida brukte han til å snakke og tøyse med publikum. Siden det var på fransk forsto jeg ikke så mye, men det var litt artig likevel. Litt som å se Streken på barne-TV...





Siden det ikke var SÅ morsomt med sjonglering i lengden, og siden jeg ikke er veldig glad i konserter, gikk jeg ganske tidlig. Jeg bestemte meg for å gå nedover til jernbanestasjonen. Det var mange bratte gater nedover og mange trapper. Likevel ligger jernbanestasjonen bare midt i byen, det er et godt stykke videre nedover til sjøkanten.

På vei ned fra gamlebyen.


Andre veien ser det sånn ut.












Disse to bildene er fra "samme" plass, bare i to forskjellige høyder.
































Trapper







Lausanne i mørket, og forsatt mer nedoverbakke.






Det er mange fine parkområder. Her er jeg på vei igjennom et av dem. Der er så flott!
Plantekart over Sveits.







Husket jeg på å nevne trappene?

Dette var et par dager før forstuelsen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

visninger