fredag, juni 13, 2008

Drømmesøndag

Jeg var på besøk hos Sara forrige helg og hadde en fantastisk dag!
Våknet tidlig og hadde god tid, og rakk bussen.

Men bussen brukte lang tid for å komme seg til kirka - ca 1 time på 6 kilometer eller noe. Så vi kom et kvarter for seint til gudstjenesten. Vel, vel.

Det var en flott gudstjeneste med tekst fra Efeserne 3.14-21. Det handlet om at Guds kraft ligger i å kjenne den kjærligheten Gud har elsket oss med. Og så sang vi "Å for djup i Jesu kjærleik" på engelsk (ble litt norsk og på meg - er så glad i den salmen). Etterpå var det lunsj - masse forskjellige retter - indisk - italiensk osv. Godt og blandet. Det var noen der som skulle prøve å finne ei bra kirke for meg i Sveits.

Etter gudstjenesten dro vi på tur, en gjeng fra kirka pluss litt andre. Nesten alle var språkstudenter. Først en ny time på buss før vi kom til klippene langs sjøen. Vi hadde planer om å gå ganske langt - og fikk alle med på det!

Det var bratte kalksteinsklipper helt ut til sjøen. Grasset var beitemark for sau og kyr, klippene holdt på å revne noen steder. Frisk vind, sjølukt og fanastisk bølgende grønt landskap. Vi gikk ei god mil, opp og ned over sju åser. Tilslutt tok jeg meg et bad i sjøen, tror det er det beste badet jeg har hatt på 4 år.

Vi stoppa på veg hjem og fant tilslutt en åpen kafe. Vi venta sikkert lenger på desserten, enn vi brukte for å spise. Vi måtte skynde oss tilbake for å pakke, sjekke togtider og sjekke bryllupsbilder på facebook.

Takk for en fantastisk England-ferie Sara!

1 kommentar:

  1. Härliga "Seven Sister's" och sköna England! Tack för besök Marit. Jag njöt helgen..!

    SvarSlett

visninger