torsdag, juni 26, 2008

Status - lei

Advarsel: dette blogginnlegget består av klaging.

Jeg er lei. Kjenner at jeg får litt hodepine av å ikke drikke nok, men det er ikke så lett å få i seg masse vann når det ikke smaker noe godt (det gjør ikke kjøpevannet heller). Jeg er fortsatt sjuk, kanskje litt bedre. Er redd for å si at jeg er bedre, for da blir jeg alltid dårligere igjen.

På jobb så går det i lav-nivå. Jeg har ikke printf å debugge med, men en rad med 15 LED-lys. Jeg tror jeg har funnet ut hvorfor de blinker som de gjør. Og kompileringsprossessen er ganske langdryg: mellom hver endring jeg gjør må jeg kompilere hele biblotekene og operativsystemet og alle bakgrunnsgreiene som må være der, så kompilere programmet og tilsutt resette kortet og laste over programmet... det tar tid og det er ganske g

Selv om jeg både har varme og sol, så er ikke det bra nok. Det er varmt og klamt, og nesten for varmt for å sove om natta. Og ikke er det stille heller. I kveld er det kamp, så jeg må kanskje bare lukke vinduet og prøve å sove for det.

Og så er det språket. Jeg prøver å få med meg litt og forstå, men jeg veit ikke om det er verdt kreftene. Skal jeg gi blaffen? Eller skal jeg prøve mer enn jeg gjør nå? Et språkkurs hadde vært flott, men det har jeg ikke tid og krefter til.

Det er nesten som jeg lurer på om det går litt rundt for meg. Det er masse opplevelser, men jeg får ikke delt de med noen (som er villige til å snakke et språk jeg forstår). Denne bloggen er vel et utblåsningssted iallefall.

I dag har jeg sittet og stirret på dataskjermen i 7 timer på jobb, og det kommer til å bli noen timer til før jeg legger meg. Skal jeg skrive noe, må jeg gjøre det på dataen. Skal jeg lese må jeg på dataen. Skal jeg snakke med venner så må jeg på dataen.

Jeg fant italiensk is i butikken i kveld. Ikke så bra som den i Slovakia eller Italia, men bedre enn norsk is. Måtte bare spise en askjett før den smeltet helt. Etterpå fant jeg ut at jeg hadde fått sølt gryterett i ranselen min... godt jeg hadde spist litt is først :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

visninger